İş hayatı hepimizin içinde bulunmak için can attığı fakat işin içine girince de farklı farklı deneyimler sunan bir karnaval gibidir. İş hayatının bir sandığımız hali vardır, bir de olmasını varsaydığımı, hep aynı rotadan giden hiç sapmayan ama iş hayatının bize sundukları daima farklıdır ve ters köşe etkisi yaratır. İşte burada işin saklanan sahici olan halini irdeleyeceğiz birlikte.
İş Hayatında Dikkat Edilmesi Gereken Konular
İstediğimiz iş için etkili bir özgeçmiş yarattık kendimize ve olmak istediğimiz o koltuğa oturduk. Şimdi hiçbir yerde yazmayan sadece deneyimleyerek öğrenebileceğimiz ve iş hayatının mihenk taşlarını oluşturan küçük ama bir o kadar bilinmesi gereken anektotları gelin birlikte görelim. İş görüşmesini yaparken ya da yeni işe girdiğinde elbette ki görev tanımları, iş akışı gibi bilgileri alırız. Ancak çalışan herkesin bildiği ama sana asla söylemeyeceği küçük ama etkili bazı noktalar vardır. Bu noktalara dikkat ettiğinizde iş hayatında öne çıkıp ideal çalışan olabilirsiniz. Hadi birlikte bakalım.
Maaş Konusunu Açan Taraf Olma
Özellikle iş görüşmelerinde maaş konusunu açan ve soran taraf siz olmayın bu soruyu daima karşıdan bekleyin. Sorulduğu taktirde nokta atış bir cevap vermektense bir aralık belirtmek çok daha sağlıklı olacaktır.
Giyimine Dikkat Et
Bu başlık her ne kadar sivil giyinen ofis çalışanlarını ilgilendiriyor gibi görünse de iş üniformanız var ise bile orda da en önemlisi temiz, bakımlı, işe uygun giyinmek olacaktır. Unutmayın ki giyiminiz sizi yansıtan en büyük aynadır. İlk tanıştığınız birinin sizin hakkınızda karar verme süresinin 4 saniye olduğunu düşündüğümüzde ilk izlenim aslında tek izlenimdir. Bu yüzden kılık kıyafetinizi dikkat edin.
Herşeyi Yazılı Tut
Size söylenen her şeyi aklınızda tutmanız bir süre sonra yıpratıcı bir hal alır unutmak kaçınılmazdır o yüzden bir not defteri edinin ve her şeyi mutlaka not edin. Ayrıca bir birimden başka bir birime ileteceğiniz her ne olursa olsun bunu mail yolu ile sabitleyin. Söz uçar ama attığınız o mail baki kalır.
Düzenli Ol
Düzenli bir masa ve ofis kullanımı birlikte çalıştığınız arkadaşlarınız için önemli bir detay olacaktır. Yoksa arkanızdan olur olmadık şeyler işitmek kaçınılmaz. Ayrıca düzenli bir ortam daima daha verimli bir çalışma yaratacaktır.
Zamanında İşte Ol
Zamanında işte olmak basit ama çok önemli bir noktadır. İşe geç gelen bir personel hem işvereni hem de iş arkadaşları tarafından hoş karşılanmaz. Bir de saati dolar dolmaz masasından fırlayan bir çalışan da antipatik görünebilir.
Kapıyı Çal
Astın ya da üstün kim olursa olsun odasından içeri girerken kapıyı çal. Kapı çalmak bir saygıdır, adab-ı muaşerettir.
Dedikodu Yapma
İşte dedikodu yapanlar sevilmez. Muhakkak o konuştuğun başkasının kulağına gider ve çıkmaz bir girdaba girersin.
Çevreni Geliştir
İş işte bulunur mottosuyla ilerleyin. Karşınıza çıkan herkesin size bir gün bir kapı açabileceğini unutmayın. Ve herkesin birilerinden öğreneceği şeyler illa ki vardır. Böylece kendinizi geliştirme fırsatı da yakalarsınız.
Çekingen Olma
İş hayatı zorludur ve kırılgan olanları ezer. Güçlü duranı her zaman yükseltir. O yüzden güçlü durun, kendinize güvenin ve her şeyin üstesinden gelebileceğinizi gösterin.
Herşeyini Paylaşma
Kendinizle ilgili her şeyi herkese anlatmayın. Kimin iyi kimin kötü niyetli olduğunu anlamak zaman alır, insanları iyice tanıyana kadar kendiniz ile ilgili çok fazla detay vermekten kaçının. Çünkü anlattıklarınızı kimin nerede kullanacağını bilemezsiniz. Onun yerine iyi bir dinleyici olun her konuda hemen fikir beyan etmek yerine önce dinleyin, fikir süzgecinizden geçirdikten sonra konuşun.
Bu anlattıklarım hepimizin bildiği ama başka birine iş ortamında bunu böyle yapmalısın diye anlatmadığı küçük ama etkili detaylardı. Sizde yeni başladığınız işinizde bu başlıklara göz atarak girerseniz kendinize emin adımlarla bir başlangıç yaratmış olacaksınız.