Kamu Harcama Birimlerine e-Fatura Düzenlenebilmesi

Kamu Harcama Birimlerine e-Fatura Düzenlenebilmesi

Gelir İdaresi Başkanlığı 04.02.2019 tarihinde yayımladığı tebliğ kapsamında, 1 Mart 2019 itibariyle e-fatura mükelleflerinin Kamu idareleri ve ilgili harcama birimlerine düzenleyecekleri faturaların isteğe göre e-Fatura olarak düzenlenebileceğini duyurmuştur.

Kamu faturaları için gereken düzenlemeler Entegratörlük Portalimizde (efatura.elogo.com.tr) devreye alınmıştır. Kamu faturaları entegratörlük portalimiz üzerinden düzenlenebilecektir.

Kamu faturası düzenlemek için uygulama 1 Mart 2019 tarihinde başlamış olmasına rağmen, uygulama zorunlu değildir. e-Fatura mükellefleri bu tarihten sonra KAMU olarak belirlenen kurumlara e-Fatura düzenleyebilecektir. Diğer kayıtlı kullanıcıların böyle bir zorunluluğu yoktur.

eLogo Entegratörlük Portalinde ‘Kamu’ tipinde fatura düzenlemek için uygulanması gereken adımlar;

Fatura Senaryolarına yeni eklenen “KAMU” fatura tipi seçilmelidir. Bu seçenek ‘TEMEL FATURA’ özelliği göstermektedir.

  • Kamu Faturasında aşağıdaki zorunlu bilgilerin girilmesi gerekmektedir;
    1. Malzeme Satırına GTIP Kodu, CPA Kodu ve Menşei bilgisi
    2. Yeni Eklenen IBAN Numarası alanı
  • Standart fatura tasarımı kullanıyorsanız, faturalarınızda bu yeni alanlar görüntülenebilecektir. Fatura Tasarımını özelleştirdiyseniz, yeni alanlar henüz faturada görüntülenemeyecektir. Kamu faturası düzenlerken standart fatura tasarımını seçerek ilerleyebilirsiniz.
  • Kendi tasarımınızı kullanıyorsanız, yeni değerlerin faturada görüntülenebilmesi için geliştirmelerimiz devam etmektedir.

E-fatura kayıtlı kullanıcılar listesinde sadece “Muhasebat Genel Müdürlüğü” KAMU olarak belirlenmiş olup şu an için sadece bu kuruma düzenlenecek e-Faturalar duyuruda belirtildiği gibi düzenlenebilecektir. e-Fatura düzenlenebilecek yeni Kamu Kurumları eklendikçe www.efatura.gov.tr adresinden duyurulacaktır.

%d blogcu bunu beğendi: