Kamu Harcama Birimlerine e-Fatura Düzenlenebilmesi
Kamu Harcama Birimlerine e-Fatura Düzenlenebilmesi
Gelir İdaresi Başkanlığı 04.02.2019 tarihinde yayımladığı tebliğ kapsamında, 1 Mart 2019 itibariyle e-fatura mükelleflerinin Kamu idareleri ve ilgili harcama birimlerine düzenleyecekleri faturaların isteğe göre e-Fatura olarak düzenlenebileceğini duyurmuştur.
Kamu faturaları için gereken düzenlemeler Entegratörlük Portalimizde (efatura.elogo.com.tr) devreye alınmıştır. Kamu faturaları entegratörlük portalimiz üzerinden düzenlenebilecektir.
Kamu faturası düzenlemek için uygulama 1 Mart 2019 tarihinde başlamış olmasına rağmen, uygulama zorunlu değildir. e-Fatura mükellefleri bu tarihten sonra KAMU olarak belirlenen kurumlara e-Fatura düzenleyebilecektir. Diğer kayıtlı kullanıcıların böyle bir zorunluluğu yoktur.
eLogo Entegratörlük Portalinde ‘Kamu’ tipinde fatura düzenlemek için uygulanması gereken adımlar;
Fatura Senaryolarına yeni eklenen “KAMU” fatura tipi seçilmelidir. Bu seçenek ‘TEMEL FATURA’ özelliği göstermektedir.
- Kamu Faturasında aşağıdaki zorunlu bilgilerin girilmesi gerekmektedir;
- Malzeme Satırına GTIP Kodu, CPA Kodu ve Menşei bilgisi
- Yeni Eklenen IBAN Numarası alanı
- Standart fatura tasarımı kullanıyorsanız, faturalarınızda bu yeni alanlar görüntülenebilecektir. Fatura Tasarımını özelleştirdiyseniz, yeni alanlar henüz faturada görüntülenemeyecektir. Kamu faturası düzenlerken standart fatura tasarımını seçerek ilerleyebilirsiniz.
- Kendi tasarımınızı kullanıyorsanız, yeni değerlerin faturada görüntülenebilmesi için geliştirmelerimiz devam etmektedir.
E-fatura kayıtlı kullanıcılar listesinde sadece “Muhasebat Genel Müdürlüğü” KAMU olarak belirlenmiş olup şu an için sadece bu kuruma düzenlenecek e-Faturalar duyuruda belirtildiği gibi düzenlenebilecektir. e-Fatura düzenlenebilecek yeni Kamu Kurumları eklendikçe www.efatura.gov.tr adresinden duyurulacaktır.